Markoff.szm.sk
- weblog o HW/SW/mobiloch/digitakoch a
inych veciach
Pridat do Favorites/Oblubene
Zdravím!
Suhlasím s názom zmeny vedenia v ŽSR, ale čo sa týky masového
prepúšťania to sa na ŽSR už deje asi päť( ak nie viac) rokov. MOžno nie je
také masové sko by malo byť, ale treba mislieť aj na ÚP tie by také návaly
predsa nezvládly!? Čo sa pomeru USA a SR týka tak nevieš o čom rozprávaš!!!
Je v tom úplne iný sposob fungovania. Netvrdím, že nie je lepší. Ale aby som
Ti to ozrejmil, tak u nás sa považuje za zamestnanca ŽSR aj lekár, ktorý
ošetruje (mimochodom aj mňa) železničiarov a to je len jeden príklad. O
platoch na železnici: Môj otec tam robí čatára (tiež Ti to pripomína KSS
alebo aspoň ZVS??:-)), čo je niečo ako vedúci zmeny, v rušnovom depe a nemá
primerný plat, uvádzaný v TV. Ale ak si počul koľko zarobí generálny
riaditeľ ( cca 100 000) a to tam nieje sám takto zarábajúci, tak toto ja
považujem za priestor na šetrenie. A vieš prečo ide večer vlak pre stovku
cestujúcich a v ňom su len traja? Aby ráno mohla tá istá súprava viesť
tristo natlačených do práce.
Ozaj kedy to rušia tú STV!? :-)))))))))))))))))
bardak@sanitas.sk
Odpoved:
> MOžno nie je také masové sko by malo byť, ale treba mislieť aj
> na ÚP tie by také návaly predsa nezvládly!?
:-) Nebudeme zachranovat ludi ved v nemocniciach beztak uz nie je miesto?
Nebudeme prepustat ludi, aby nahodou statni uradnici na NUP nemali viac
prace? Mozu si prijat na brigadu vypomoc. :-) A co sa tyka zbytocne
plateneho cloveka u zeleznic a nezamestneho plateneho vidim v tom dost velky
rozdiel pre rozpocet.
> Čo sa pomeru USA a SR týka tak nevieš o čom rozprávaš!!!
> Je v tom úplne iný sposob fungovania.
To iste je, preto som bol taky megaloman a povedal, ze nasich 4000km by
mohlo obsluhovat tolko ludi co v USA desatnasobok - 40000km, vidim tu taky
obrovsky nepomer, ze je to stale obroska neefektivita a mozu tam mat aj
telegaficke oddelenia a otvaracov dveri. :-)
> Ti to ozrejmil, tak u nás sa považuje za zamestnanca ŽSR aj lekár,
> ktorý ošetruje (mimochodom aj mňa) železničiarov a to je len jeden
> príklad.
Nevidim problem oddelit zamestnancov, pokial je ten lekar potebny moze mu
byt jdno pod koho spada, pokial potrebny nie je moze byt nam jedno ci ho
platime v ramci ZSR or zdravotnictva, ma dostat padaka.
> a nemá primerný plat, uvádzaný v TV.
To je uplne samozrejme, ze vacsina ludi VZDY nema priemerne platy uvadzane v
TV, lebo je tu mensina ktora ma niekolkonasobne vyssie platy (o tom je
kapitalizmus, ale rozdiely v platoch boli aj za socializmu, len nie take
velke). O znizovani platov pre skutocne potrebnych zamestnancov som
nevravel, ked budu naozaj efektivne makat po masovom prepustani a usetria
nam peniaze, nech sa im platy aj zvysia.
> Ale ak si počul koľko zarobí generálny riaditeľ ( cca 100 000) a to tam
> nieje sám takto zarábajúci,
Hej, tak nad tymto som sa velmi pobavil ako v TV hadzu cifry, ktore sa mozu
zdat niekomu velke, ja vas ludia nechapem, to sa neviete odosobnit od tej
zavisti a pohladu na velke sumy? Staci troska ekonomicky premyslat - pripada
Ti plat 100000 mesacne velky, ked mas zodpovednost za riadenie podniku s
miliardovym obratom a mas pod sebou desiatky tisic ludi, za ktorych si
zodpovedny? Mne to pripada byt velmi nizka suma, kedze 100000 zaraba kazdy
lepsi manager v podstatne mensich firmach a za podstatne menej zodpovednu
pracu ako je sefovanie zelezniciam. Otazka nema stat tak, ze mu mam zavidiet
tych 100000, otazka ma stat tak ci tam sedi spravny ekonomicky vzdelany
clovek, ktoreho vysledky prace ho opravnuju k takemu platu. Hlupy slovensky
pristup je - aha, aky hlupak, nic nerobi, znizme mu plat a pritom su ludia
tak slepi, ze nevidia, ze by ho radsej mali vyhodit z toho dobre plateneho
miesta, lebo nan nema uroven a zamestnat tam niekoho komu ten plat aj
ochotne zvysime, kedze budeme vidiet jeho pracu (vysledky) a bude to naozaj
dobry manager.
> tak toto ja považujem za priestor na šetrenie.
Ja teda nie.
> A vieš prečo ide večer vlak pre stovku cestujúcich a v ňom su len
> traja?
Pokial viem po jednej kolaji sa da jazdit dvoma smermi a zeleznice nemaju 1
vlak, ale min. dva a z vacsej stanice, kde chodia vlaky pre viac cestujucich
je obvykle aj viac smerov, takze sa moze efektivne vratit a efektivne odist
uz na iny smer, aby nan nesli 2 vlaky, chce to len skoordinovat vlaky.
> Ozaj kedy to rušia tú STV!? :-)))))))))))))))))
Tak to netusim, isti ludia tvrdia, ze jej existencia je v nejakom
verejnopravnom zaujme. :-) Podla mna je skor verejnopravny zaujem usetrit
mesacne 100 korun za STV/SRo, kupit si za to nieco na potesenie a radsej
sledovat komercne TV, ktore nedotujeme z dani, ale prostrednictvom
trhu/reklamy.
--
M@rkoff
http://markoff.szm.sk/ - weblog hlavne o
PC
9.-16.10.2002 17.-24.10.2002 26.10.-1.11.2002 2.-9.11.2002 10.-15.11.2002 16.-21.11.2002
22.-28.11.2002 29.11.-6.12.2002 7.-17.12.2002 18.-22.12.2002 24.12.2002-6.1.2003